Prejsť na obsah

Články - Archív článkov

Zoznam archivovaných článkov

Ak chcete vyhľadávať počkajte, inicializuje sa
Vyhľadávanie
ROK:
MOŽNOSTI: SAMOSTATNÝ ROZSAH
-

Po posledných zmodernizovaných úsekoch košických električkových tratí začali premávať električky v piatok (5. 10. 2018) v skorých ranných hodinách. Išlo o úseky od križovatky Štúrova – Kuzmányho – Žižkova, Moldavská cesta, okružná križovatka „Moldavská“ a časť Triedy SNP. V súvislosti so spustením električiek sa v areáli Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) uskutočnila malá slávnosť.
Cena diela: 78 499 473,99 EUR bez DPH Druhá etapa modernizácie košických električkových tratí (MET) začala prípravnými prácami dňa 22. 11. 2016, po nadobudnutí účinnosti Zmluvy o dielo a podpisom nenávratného finančného príspevku. Stavba bola stavebne ukončená a odovzdaná investorovi presne podľa stanoveného harmonogramu dňa 31. 8. 2018.
Projekt Modernizácie električkových tratí bol ukončený v zmluvnom termíne, rovnako včas a v súlade s plánom bolo podaná žiadosť o kolaudáciu tejto stavby. Košický samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských dráh vydal v piatok (28. 9. 2018) kolaudačné rozhodnutie na rekonštruované úseky električkovej trate. Kolaudačné rozhodnutie nie je právoplatné.
Zástupcovia spoločnosti Eurovia SK, ktorá ako zhotoviteľ diela modernizovala košické električkové trate počas 2. etapy stavby MET (modernizácia električkových tratí), odovzdali dnes (31. 8. 2018) o 13.00 hod. celú stavebne ukončenú MET-ku investorovi, Mestu Košice. Vzápätí bola na poslednom zmodernizovanom úseku stavby, od Steel Arény po okružnú križovatku „Moldavská“ ako i na nej, plne obnovená cestná doprava.
Do odovzdania (31. 8. 2018) celej ukončenej stavby modernizácie košických električkových tratí (MET) investorovi (Mesto Košice) ostáva necelý týždeň. Zhotoviteľ diela (Eurovia SK) už má za sebou všetky preberacie a tri zo všetkých štyroch kolaudačných konaní. Žiadosť o vydanie posledného kolaudačného rozhodnutia chce podať na Košický samosprávny kraj dnes (23. 8. 2018), respektíve zajtra, 24. 8. 2018.
Ďalší a jeden z už posledných kontrolných dní na stavbe MET (modernizácia električkových tratí) pred jej celkovým dokončením, sa uskutočnil dnes (16. 8. 2018) na okružnej križovatke „Moldavská“. Viceprimátora mesta Martina Petruška zaujímali predovšetkým odpovede na otázky, ako je na tom zhotoviteľ diela (Eurovia SK) s termínmi ukončenia jednotlivých rozpracovaných a dokončovaných úsekov poslednej modernizovanej časti stavby.
Po včerajšej (8. 8. 2018) úspešnej skúšobnej jazde električky po zmodernizovanom poslednom úseku stavby MET (modernizácia električkových tratí) – okružná križovatka „Moldavská“, Moldavská cesta, Štúrova, križovatka Žižkova – Štúrova – Kuzmányho, sa dnes (9. 8. 2018) uskutočnil na stavbe zrejme jeden z posledných kontrolných dní. Druhá etapa modernizácie košických električkových tratí sa totiž dostala do finálnej fázy.
Električka Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) absolvovala dnes (8. 8. 2018) popoludní skúšobnú jazdu po poslednom úseku električkovej trate, ktorý bol kompletne zmodernizovaný od okružnej križovatky (vrátane nej) „Moldavská“, až po križovatku Štúrova – Kuzmányho – Žižkova. Išlo o takzvanú TBS , čiže technicko - bezpečnostnú skúšku, ktorej účelom je kontrola všetkých častí modernizovanej trate.
V dnešnom (2. 8. 2018) vydaní jedného z košických denníkov sa objavil článok s titulkom: Budete si pretierať oči! Stĺpy osadené uprostred chodníka na Štúrovej ulici. Autor článku v ňom, okrem iného uvádza, citujeme: Práce na poslednom z rozpracovaných úsekov modernizácie električkových tratí prinášajú ďalší problém, na ktorý Košičania upozorňujú. Nie sú spokojní s umiestnením stĺpov priamo na chodníku.
Na dnešnom štatutárnom kontrolnom dni stavby Modernizácie električkových tratí (MET) námestník primátora Martin Petruško a Róbert Šinály, generálny riaditeľ spoločnosti EUROVIA SK, a.s. informovali, že termín dokončenia 31.8. 2018 by už nemal byť ničím ohrozený. K dnešnému dňu sú do definitívnej polohy osadené všetky koľaje, kompletizuje sa povrchová úprava koľajiska, dokončujú sa zastávky a priľahlé komunikácie.
Regionálny košický denník dnes (11. 7. 2018) uverejnil článok, v ktorom sa zaoberá podnetmi od občanov, ktorí vraj tvrdia, citujeme...“na viacerých rekonštruovaných tratiach sú miesta, na ktorých s najväčšou pravdepodobnosťou nie sú úplne rovné koľaje, pretože to električku hádže zľava doprava...“.
Mesto Košice ako investor a Eurovia SK, ktorá modernizuje košické električkové trate ako zhotoviteľ diela, akceptujú každý zmysluplný podnet od obyvateľov mesta, ktorý súvisí so stavbou. Predovšetkým, čo sa týka zmiernenia dopadu obmedzení z dôvodu stavebných prác pre chodcov i motoristov. V týchto dňoch rezonuje na verejnosti najmä otázka ohľadom bezpečného pohybu chodcov na Moldavskej ceste, pri plynárňach.
Počty zváračov, betonárov, a odborníkov ďalších profesií opäť navýšila Eurovia,ktorá modernizuje košické električkové trate (MET), na posledných rozpracovaných úsekoch stavby MET, a to od okružnej križovatky „Moldavská“ až po Steel arénu. Dôvodom je to, že koncom júna by už chceli na okružnej križovatke začať s prípravnými prácami ohľadom trakčného vedenia, a to tak, aby v mesiaci júl mohli začať čo najskôr robiť na samotnom trakčnom vedení
Niektorí Košičania sa na sociálnych sieťach posťažovali, že pri košickej Steel aréne, respektíve Starej sladovni sú veľmi neesteticky „opravené“ chodníky. Ostali tak po nevyhnutných prácach, ktoré v daných úsekoch musel v súvislosti s inžinierskymi sieťami urobiť zhotoviteľ stavby MET (modernizácia električkových tratí), spoločnosť Eurovia. Košičania ale nemusia mať žiadne obavy.
Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu spoločnosti Eurovia SK, informoval na dnešnom (14. 6. 2018) kontrolnom dni zástupcov investora stavby (Mesto Košice), že podľa ich predpokladov by podbíjačka mala podbiť nové električkové koľajnice v modernizovanom úseku od križovatky Žižkova – Štúrova - Kuzmányho až po OC Billa na Triede SNP za asi dvanásť dní.